ტესტები ქართულ ენასა და ლიტერატურაში V-VIკლ.

V კლასი                         მოსაწავლის სახელი, გვარი––––––––––––––––––––––––
დრო ––  –– 2015წ.
შემაჯამებელი სამუშაო ქართულ ენასა და ლიტერატურაში     N1

                                               ინსტრუქციაE
ტესტური დავალების პირველი ოთხი სავარჯიშო  (1-ლი, მე-2,მე-3 და მე-4) მოიცავს დახურულ კითხვებს (ოთხი სავარაუდო პასუხიდან უნდა შეარჩიოთ ერთი სწორი პასუხი);
შემდეგი ორი სავარჯიშო (მე-5, მე-6,) მოითხოვს ტექსტის ცოდნის გამოვლენას (პასუხი უნდა დააფიქსიროთ შესაბამის ხაზებზე);
მომდევნო ორი სავარჯიშო (მე-7, მე-8) მოიცავს ლექსიკურსა და გრამატიკულ საკითხებს (აქაც შესაბამისი პასუხები უნდა წარმოადგინოთ შესაბამის ხაზებზე);
ბოლო ორი დავალება (მე-9, მე-10) გათვლილია ანალიზისა და მსჯელობის უნარის გამოვლენაზე (განკუთვნილ ხაზებზე  მსჯელობა წარმოადგინეთ ვრცლად).

(0,5)1. ლადო ასათიანის ლექსის (,,ქართული ენა") მიხედვით, განმარტეთ მნიშვნელობა სიტყვისა – ზენა:
ა)ღმერთი                           გ)ფიზიკური ძალა
ბ)უნარი                              დ)ცა
(0,5)2. გურამ მაისურაძის ,,სადღეგრძელოს"  მიხედვით რა მოჩანდა კოჯრის ციხიდან?
ა)ლიხის ქედი                   გ)რაჭის ქედი
ბ)კოდორის ქედი             დ)დათოვლილი კავკასიონი 
 

(0,5)3. იაკობ გოგებაშვილის ,,იავნანამ რა ჰქმნას?!" მიხედვით, ზვარი ნიშნავს:
ა)საზღვარს                            გ)ხნულს
ბ)ვენახს                                  დ)კვალს
(0,5) 4. . იაკობ გოგებაშვილის ,,იავნანამ რა ჰქმნას?!" მიხედვით, რისი კეთებით იყვნენ ლეკები განთქმულნი?
ა)შენებით                               გ)მეთუნუქეობით
ბ)ხის ნაკეთობით                 დ)ნაბდეულობის დამზადებით
(1)5. იაკობ გოგებაშვილის ,,იავნანამ რა ჰქმნას?!" მიხედვით, ყველაზე დიდხანს რა ახსოვდა ქეთოს?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(1)6. გურამ მაისურაძის ,,სადღეგრძელოს"  მიხედვით, ქართველმა მასპინძლებმა რის სანახავად მიიყვანეს რუსი პოეტი სერგეი ესენინი ბეთანიის მონასტერში?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(1)7. იაკობ გოგებაშვილის  მოთხრობაში ,,იავნანამ რა ჰქმნა?!" ვკითხულობთ: ,,ნაიბმა კრგად იცოდა წადილი და მეცადინეობა მისი და ამიტომ ყოველთვის გზაში დაახვედრებდა ხოლმე ჩასაფრებულს ლეკებს", განმარტეთ ხაზგასმულ სიტყვათა მნიშვნელობა.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(1)8.  იაკობ გოგებაშვილის  მოთხრობაში გვხვდება შემდეგი სიტყვები: კაცთმოყვარე, ქვიტკირი. დაწერეთ რატომ იწერება აღნიშნული სიტყვები ერთად.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(2)9. ლადო ასათიანის ლექსის (,,ქართული ენა") მიხედვით რა უქმნის პოეტს აღმაფრენისა და სიამაყის განწყობას?
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
(2)10. იაკობ გოგებაშვილის ,,იავნანამ რა ჰქმნას?!" მიხედვით, იმსჯელეთ მშობლებთან დაშორებული ქეთოს განცდების შესახებ.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

Comments

Popular posts from this blog

Download ვსწავლობთ ანბანს, მხიარული ანბანი სიმღერით, საბავშვო სიმღერა ქართულ ანბანზე - The best new video clip. High quality video clips